Ir al contenido principal

LA PUBLICITAT


                LA PUBLICITAT

      1. Explica el que és la publicitat.

 La publicitat és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar. La publicitat s'ha establert com una tècnica de comunicació massiva imprescindible per al funcionament dels mitjans de comunicació moderns. No només difonen informació i missatges sinó que manté econòmicament molts mitjans per als quals és la principal font d'ingressos. La publicitat investiga i analitza el públic i context social a servint-se de distintes disciplines com la psicologia, sociologia, antropologia, estadística i economia entre altres.

      2. Tipus de publicitat.

1. Publicitat subliminal: Utilitza estímuls que no percebem conscientment però que poden influir en la nostra conducta, amb la finalitat d'induir-nos a comprar el producte i ser-ne seguidors.
2. Publicitat interactiva: Consisteix en l’ús de mitjans interactius per incentivar i influir en la decisió de compra dels consumidors. La publicitat interactiva s’utilitza majoritàriament a Internet, a telèfons mòbils... i exigeix que el consumidor no sigui un simple receptor d’imatges i textos, sinó que sigui ell qui pugui escollir entre diferents opcions o per exemple, sol·licitar més informació.
En la publicitat interactiva es considera el MARKETING VIRAL, que es dóna amb un material audiovisual típic, que incita a que la publicitat sigui enviada de consumidor a consumidor via Internet (emails) o via oral.
3. Publicitat associativa: En aquesta publicitat no hi ha missatge subliminal, ja que totes les imatges són perfectament percebudes per l’espectador. Associen tòpics amb els anuncis.
  • Molts anuncis de begudes alcohòliques són grups de gent jove, ben vestida i exitosa. Per tant, no tan sols anuncien la beguda alcohòlica, si no que amb aquesta adquireixes acceptació social.
  • Productes per la casa (mobles, electrodomèstics…) són anunciats per famílies felices i completes (pare, mare i fills) en cases espaioses, il·luminades…
  • En productes cosmètics com perfums, és una parella jove, sensual i atractiva la que ven el producte. Això indica als consumidors que haurien de trobar una parella amb aquestes característiques.
4. Publicitat per emplaçament: És una tècnica publicitària que utilitza marques o símbols sense mencionar directament el producte en espais no publicitaris. S’utilitza molt al cine, sèries de televisió, videojocs, videoclips musicals… N’hi ha dos tipus:
  • Activa: El personatge interactua amb el producte i destaca les característiques i les bones qualitats d’aquest intentant no mencionar el producte. Per exemple en una sèrie de televisió, quan estan sopant a la taula i beuen un refresc i ensenyant que fins i tot ells en prenen. Normalment es pot veure a programes o sèries de televisió.
  • Passiva: El personatge no interactua amb el producte però aquest és present en l’entorn i fins i tot por ser-ho al context. Per exemple quan un personatge obre una nevera i es veuen clarament els productes.
5. Publicitat a Internet: Internet ha portat amb ell mateix mètodes de publicitat molt eficaços, dels quals els més coneguts són:
  • Banners: Els més utilitzats. Són imatges de format GIF, una seqüència d’imatges, o en format multimèdia, molt més animat i creatiu. Poden aparèixer en qualsevol web. Quan l’usuari fa ‘click’ sobre aquest, accedeix directament al lloc web vinculat.
  • Popups: N’hi ha dos tipus, finestres emergents que apareixen quan s’obre o es tanca un lloc web, i les finestres incorporades a les webs; primer s’ha de veure l’anunci i després es pot accedir. (Mètode semblant a la televisió). Amb aquesta publicitat s’aconsegueix cridar l’atenció i ser vistos, però molesta als visitants.
  • Correu electrònic: A diferència dels altres, aquesta publicitat s’entrega de forma única. S’ha de saber utilitzar aquest mètode, ja que moltes empreses fan l’anomenat ‘spam’, és a dir, que envien molts correus electrònics de manera que molesta i l’usuari acaba bloquejant aquell correu electrònic.
      3. Estratègies de la publicitat.

Les principals estrategies de la publicitat es tenir un public objectiu, comparar productes de distintes marques, també rebaixar un producte de altres comerç etc.
 

      4. Publica al teu blog un anunci de televisió i un anuncio de revista. Explica'ls. Missatges amagats?
Resultado de imagen de anuncios de televisión 2019 
anunci  de televisió y se suposa que si te prens alló ja no te fara mal el collResultado de imagen de anuncios de revista 2019
anunci de diari els premis a les modelos

      5. Creus que es diuen mentides als anuncis publicitaris? Per què? Justifica la teva resposta. 

si, ja que no lis convé di tota la veritat perquè es po0den cercar la ruina.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Els enyors

Els enyors 1. Avui vos pos una entrada sobre la nostàlgia. Perquè penseu en tots els enyors que heu sentit al llarg de la vostra vida: 2. Fes un resum del relat. que enyoraba a una perdra que era com una persona i que un dia la va perdre i la va trobar molt a faltar 3. Pensa en aquella persona que enyores i escriu-li unes paraules . Trob a faltar a una persona molt important por jo, hem passat moment bons i dolents però  sempre hem estat allà per apoyarnos, dúiem tota la vida juntes i fa dos anys ens varem separar per motius familiars, no parlam casi ni ens veim com antes, inclús me deprecia a vegades i ella no sap tot el que he fet per ella, he plorat per ella, he rigut per ella, he sofrit per ella, he fet per ella lo que per ningú he fet perquè vulgui o no L'ESTIM i un sentiment no es pot amagar i se que pasi lo que pasi sempre estaré al seu costat com he fet sempre. La meva pedra  A l'altra banda m'esperaven els fills que encara no tenia i els l

Un poc d'art

Un poc d'art     1. Cerca una imatge de l'obra de Daumier  Vagó de tercera , de l'any1865, i fes les activitats següents:    -Descriu l'escena i els personatges. L'escena està feta sembla ser en un teatre antic la major part dels personatges són homes i dones   -A quina classe social creus que pertanyen? la classe alta    2. Cerca una imatge del quadre de Courbet titulat  Taller de pintura  i respon: -Assenyala els següents personatges al quadre: el pintor, la riquesa, la musa, la misèria, els amics artistes del pintor, el poble. La dona de blanc és la musa La misèria està en la part de l'esquerra El poble està en les dues parts i els amics a la dreta  -Què està pintant l'artista?   L'artista està pintant un paisatge.

Desembre

Desembre                1. Fes una entrada lliure sobre el tema que més et cridi l'atenció o sobre un tema que dominis. el dia dels enamorats es un dia de amor,sense ve ralles, de demostrar el que estimam a aquella persona.. 2. Ja hem entrat al mes de desembre, explica què significa per a tu aquest mes, si t'agrada o no i per què.  Desembre per jo es un mes de fred,diversió,regals,esta amb la gent que t'estima i que estimam. Menja xocolate, turo de Nadal,Viatjar,celebrar que ja ha arribat el mes de Desembre i que començara un any nou, amb noves oportunitats, amb nova gent,amb plors,amb rialles,un nou començament,que tornam mes grans cada vegada pero el mes important es que estas amb els amics i amb la família. 3. Cerca un poema sobre el Nadal que sigui original i acompanya'l d'una imatge adient.