LA PUBLICITAT
1. Explica el que és la publicitat.
La publicitat és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar. La publicitat s'ha establert com una tècnica de comunicació massiva imprescindible per al funcionament dels mitjans de comunicació moderns. No només difonen informació i missatges sinó que manté econòmicament molts mitjans per als quals és la principal font d'ingressos. La publicitat investiga i analitza el públic i context social a servint-se de distintes disciplines com la psicologia, sociologia, antropologia, estadística i economia entre altres.
2. Tipus de publicitat.
1. Publicitat subliminal:
Utilitza estímuls que no percebem conscientment però que poden influir
en la nostra conducta, amb la finalitat d'induir-nos a comprar el
producte i ser-ne seguidors.
2. Publicitat interactiva:
Consisteix en l’ús de mitjans interactius per incentivar i influir en
la decisió de compra dels consumidors. La publicitat interactiva
s’utilitza majoritàriament a Internet, a telèfons mòbils... i exigeix
que el consumidor no sigui un simple receptor d’imatges i textos, sinó
que sigui ell qui pugui escollir entre diferents opcions o per exemple,
sol·licitar més informació.
En la publicitat interactiva es considera el MARKETING VIRAL,
que es dóna amb un material audiovisual típic, que incita a que la
publicitat sigui enviada de consumidor a consumidor via Internet
(emails) o via oral.
3. Publicitat associativa:
En aquesta publicitat no hi ha missatge subliminal, ja que totes les
imatges són perfectament percebudes per l’espectador. Associen tòpics
amb els anuncis.
- Molts anuncis de begudes alcohòliques són grups de gent jove, ben vestida i exitosa. Per tant, no tan sols anuncien la beguda alcohòlica, si no que amb aquesta adquireixes acceptació social.
- Productes per la casa (mobles, electrodomèstics…) són anunciats per famílies felices i completes (pare, mare i fills) en cases espaioses, il·luminades…
- En productes cosmètics com perfums, és una parella jove, sensual i atractiva la que ven el producte. Això indica als consumidors que haurien de trobar una parella amb aquestes característiques.
4. Publicitat per emplaçament:
És una tècnica publicitària que utilitza marques o símbols sense
mencionar directament el producte en espais no publicitaris. S’utilitza
molt al cine, sèries de televisió, videojocs, videoclips musicals… N’hi
ha dos tipus:
- Activa: El personatge interactua amb el producte i destaca les característiques i les bones qualitats d’aquest intentant no mencionar el producte. Per exemple en una sèrie de televisió, quan estan sopant a la taula i beuen un refresc i ensenyant que fins i tot ells en prenen. Normalment es pot veure a programes o sèries de televisió.
- Passiva: El personatge no interactua amb el producte però aquest és present en l’entorn i fins i tot por ser-ho al context. Per exemple quan un personatge obre una nevera i es veuen clarament els productes.
5. Publicitat a Internet: Internet ha portat amb ell mateix mètodes de publicitat molt eficaços, dels quals els més coneguts són:
- Banners: Els més utilitzats. Són imatges de format GIF, una seqüència d’imatges, o en format multimèdia, molt més animat i creatiu. Poden aparèixer en qualsevol web. Quan l’usuari fa ‘click’ sobre aquest, accedeix directament al lloc web vinculat.
- Popups: N’hi ha dos tipus, finestres emergents que apareixen quan s’obre o es tanca un lloc web, i les finestres incorporades a les webs; primer s’ha de veure l’anunci i després es pot accedir. (Mètode semblant a la televisió). Amb aquesta publicitat s’aconsegueix cridar l’atenció i ser vistos, però molesta als visitants.
- Correu electrònic: A diferència dels altres, aquesta publicitat s’entrega de forma única. S’ha de saber utilitzar aquest mètode, ja que moltes empreses fan l’anomenat ‘spam’, és a dir, que envien molts correus electrònics de manera que molesta i l’usuari acaba bloquejant aquell correu electrònic.
Les principals estrategies de la publicitat es tenir un public objectiu, comparar productes de distintes marques, també rebaixar un producte de altres comerç etc.
4. Publica al teu blog un anunci de televisió i un anuncio de revista. Explica'ls. Missatges amagats?
anunci de televisió y se suposa que si te prens alló ja no te fara mal el coll
anunci de diari els premis a les modelos
5. Creus que es diuen mentides als anuncis publicitaris? Per què? Justifica la teva resposta.
si, ja que no lis convé di tota la veritat perquè es po0den cercar la ruina.
Comentarios
Publicar un comentario