Ir al contenido principal

informació

  1. Cerca imatges d'una pintura dels següents autors i fes-ne un comentari segons el que hem estudiat. Escriu al costat de cada autor el nom de l'obra i l'any de realització:

Manet: Nascut en el si d'una família tradicional, Manet va deixar aviat la carrera naval per dedicar-se a la pintura. La seva carrera artística va començar cap a 1850 en l'estudi de Thomas Couture, on va estar durant gairebé sis anys i, al mateix temps, va poder copiar en el Louvre quadres de Tiziano, Rembrandt, Velázquez, Goya, Delacroix, Courbet i Daumier, entre d'altres.
El dinar campestre, pintat el 1862
El dinar campestre (en francès Le déjeuner sur l'herbe) és l'obra més polèmica d'Édouard Manet. El 1863 va ser presentada al Saló dels Rebutjats i va provocar un escàndol per l'ús de la juxtaposició dels colors, sense tons intermedis i la intensitat de la llum de la dona que es troba al mig. Així mateix per la injustificada nuesa de la dona central, ja que no es tampoc una pintura de temàtica mitologica. Va ser una obra que influí la resta d'impressionistes.[1]Fou inicialment titulada el bany.
Es troba a París, al Museu d'Orsay

Degas: Edgar Degas (París19 de juliol de 1834 - 27 de setembre de 1917) fou un mestre francès que destacà com a pintorgravadorescultor i fotògraf. És conegut per la seva visió particular sobre el món del ballet, en què capturà escenes subtils i belles, reconegut per les seves obres en pastel i considerat un dels fundadors de l'impressionisme. Fou molt aficionat a la fotografia.
La classe de dansa (Museu d'Orsay)
La classe de dansa és una pintura a l'oli realitzada per Edgar Degas el 1874 i que actualment s'exposa al Museu d'Orsay de París.
Potser és aquesta l'escena de ballet més popular de Degas. En ella s'hi recull un dels salons del Teatre de l'Òpera de París, on dirigeix la classe el gran Jules Perrot, qui als seus 64 anys era un dels mestres més prestigiosos. Al seu voltant gira l'escena que contemplem, formant les ballarines un cercle imperfecte per escoltar els consells i observacions del ja llegendari ballarí. En primer pla se situa una jove d'esquena i una altra pujada al piano, rascant-se l'esquena. Les altres noies es retallen sobre la paret verda i el gran mirall enclavat al ventall d'una porta. Al fons se situen les butaques reservades per a les mares que vigilaven l'actuació individual de les seves filles, encara que aquí no es reculli cap assaig concret

Van Gogh: Vincent Willem Van Gogh (Zundert, 30 de març del 1853  Auvers-sur-Oise, 29 de juliol del 1890) fou un pintorpostimpressionista neerlandès,autor d'uns 900 quadres (27 d'aquests autoretrats) i uns 1.600 dibuixos. A més, deixà 800 cartes, 650 d'aquestes adreçades al seu germà petit, Theo van Gogh. La figura central, en la vida de Van Gogh, fou aquest seu germà, que contínuament i desinteressadament li donà suport financer. La gran amistat que tota la vida els uní es troba documentada en les nombroses cartes que s'intercanviaren a partir de l'agost del 1872. Van Gogh fou un pioner de l'expressionisme.

Menjant patates (Aardappeleters) és una pintura a l'oli realitzada per Van Gogh l'any 1885 i actualment exposada al Museu van Gogh, a Amsterdam. La va pintar a Nuenen, als Països Baixos, on Van Gogh va fer llargs estudis preliminars per la realització d'aquesta obra,buscant sistemàticament de renovar-ne la composició i l'expressió. 

Cézanne: Paul Cézanne / Pau Cesana (Ais de Provença19 de gener de 1839 - 22 d'octubre de 1906)[1] fou un pintor occitàque representa l'enllaç entre l'impressionisme i el cubisme.

Natura morta amb cistell de fruita(1888-90) Barnes Foundation, Merion, Pennsylvania. Oli sobre tela.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Els enyors

Els enyors 1. Avui vos pos una entrada sobre la nostàlgia. Perquè penseu en tots els enyors que heu sentit al llarg de la vostra vida: 2. Fes un resum del relat. que enyoraba a una perdra que era com una persona i que un dia la va perdre i la va trobar molt a faltar 3. Pensa en aquella persona que enyores i escriu-li unes paraules . Trob a faltar a una persona molt important por jo, hem passat moment bons i dolents però  sempre hem estat allà per apoyarnos, dúiem tota la vida juntes i fa dos anys ens varem separar per motius familiars, no parlam casi ni ens veim com antes, inclús me deprecia a vegades i ella no sap tot el que he fet per ella, he plorat per ella, he rigut per ella, he sofrit per ella, he fet per ella lo que per ningú he fet perquè vulgui o no L'ESTIM i un sentiment no es pot amagar i se que pasi lo que pasi sempre estaré al seu costat com he fet sempre. La meva pedra  A l'altra banda m'esperaven els fills que encara no tenia i els l...

La Revolució Industrial

La Revolució Industrial                                               Respon les següents preguntes:  1. On i quan es va produir la Revolució Industrial? La Revolució Industrial és el procés d' industrialització amb el conjunt de canvis econòmics i socials que aquest comporta. L’expressió aparegué a França entorn del 1820 per a designar el conjunt de canvis que es van produir a Anglaterra i Escòcia a la segona meitat del segle XVIII . [1] Els avenços tècnics —sobretot la màquina de vapor —, l'explosió demogràfica que s'inicià a partir del 1750 i l' èxode rural per la mà d'obra excedentària a l' agricultura van encapçalar canvis profunds de la societat.  Aquesta revolució marcà una ruptura en el curs de la història i transformà els éssers...

Prova sobre puntuació i neologismes

Prova sobre puntuació i neologismes 1. Posa les comes on calgui als textos següents. 1. En Jaume es va menjar un croissant, dues ensaïmades i vuit iogurts. 2. És una noia optimista ,coratjosa ,emprenedora… 3. Té una casa força ,gran ,bellament decorada i extraordinàriament confortable. 4. Tot va anar molt ràpid: baixà les escales ,es precipità al carrer, pujà al cotxe,pitjà l’accelerador i es va quedar on era. 5. Tot li era igual: que vingués tothom, algú, ningú… 6. En Bernat té el do de la presència: el trobareu aquí ,allà ,a dalt ,a baix, arreu… 7. Vam acudir a la cita la Clara ,el seu germà i jo. 8. Té una mirada astuta, plena de picardia i amb un punt de dolenteria. 2. Posa el punt i seguit, amb les majúscules corresponents, a les frases següents.  1. Demà comencen les rebaixes .Podem anar-hi amb la teva mare. 2. Els dijous anem a ballar sardanes. Sempre hi anem amb la colla. 3. No vindré a dinar.Al microones trobaràs espaguetis. 4. Us ha telefonat el Mi...