Exercicis diversos
1. Fes la sinopsi de la darrera pel·lícula que hagis vist. Acompanya-la d'imatges.
Harry Potter y la piedra filosofal trata de harry que se ha quedado huérfano y vive en casa de sus abominables tíos y del insoportable primo Dudley.
Harry se siente muy triste y solo, hasta que un buen día recibe una carta que cambia su vida para siempre. En ella le comunican que ha sido aceptado como alumno en el colegio interno Hogwarts de magia y hechicería.
A partir de ese momento, la suerte de Harry da un vuelco espectacular.
En esa escuela tan especial aprende encantamientos, trucos fabulosos y tácticas de defensa contra las malas artes y tambien conoce a nuevos amigos.
Se converte en el campeón escolar de Quidditch, especie de fútbol aéreo que se juega montado sobre escobas, y se hará un puñado de buenos amigos... aunque también algunos temibles enemigos.
Pero sobre todo, conocere los secretos que le permiten cumplir con su destino. Pues, aunque no lo parezca a primera vista, Harry no es un chico común y corriente. ¡Es un verdadero mago! que ha passado por una tragedia muy grande y busca venganza para la persona que mato a su familia.
2. Lèxic - Els sinònims i els antònims
1. Busca un sinònim de les paraules en negreta d‟aquest text:
Història del creixement econòmic a Mallorca 1700-2000, llibre de Carles Manera, ha estat guardonat amb el IX Premi Catalunya d’Economia, que atorga la Societat Catalana d’Economia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, amb el suport de Caixa Catalunya. L’estudi trenca amb l’escassa investigació sobre la història de la realitat econòmica de Mallorca i esvaeix la típica visió de l’illa com a paradís turístic. En l’obra es pot veure l’evolució econòmica de l’illa balear durant tres segles, des de les dificultats en temps de l’absolutisme de Felip V i la pèrdua de poder del nobles amb el creixement del pes dels comerciants, fins a l’època de la industrialització, en què s’observa el dinamisme que ha caracteritzat sempre Mallorca.
Dossier Econòmic de Catalunya, 10/10/03
guardonat
atorga
escassa
esvaeix
dificultats
època
observa
3. Escriu els antònims de les paraules següents:
Vendre, comprar
minvar,
arronsar,
desconnectar, conectar
empitjorar, mijorar
netejar, embrutar
desanimar, animar
oblidar, recordar
aprimar, engreixar
descosir, cosir
encendre, apagaré
treure, entraré
demanar, respondre
perdre , trobar
unir ,separar
disminuir, augmentar
embravir,
sortir, entrare
escalfar, refredar
aclarir,
baixar, pujar
vestir, desvestir
comunicar, descomuniocar
negar, afirmar
endarrerir
4. 1.Subratlla l‟opció correcta segons el context de cada parella de mots.
a. M’hauries de donar la teva (adreça/direcció) de Barcelona.
b. Vaig bé en aquesta (adreça/direcció) per arribar al Montseny?
c. Si segueixes carrer (a dalt/amunt) trobaràs la plaça de Francesc Macià.
d. He pujat (a dalt/amunt) de tot de l’edifici i m’he trobat el teu germà.
e. No m’he pogut (seure/asseure) en tot el trajecte.
f. Aquest diumenge han fet un concert d’(orgue/òrgan) a la catedral.
g. Hem estat esperant de braços (plegats/creuats) tot el dia.
h. M’agrada més el formatge (tou/tendre) que el formatge sec.
i. (Posa‟t/fica’t) el jersei.
j. Estàvem preparats per començar la cursa, però vam haver d’esperar el (tret/dispar) de sortida.
Comentarios
Publicar un comentario